
Milena Vidmar
univ. dipl. psihologinja, psihoterapevtka integrativne terapije
Po končanem srednješolskem izobraževanju na Gimnaziji Bežigrad sem se leta 1973 vpisala na študij psihologije na Filozofski fakulteti Ljubljani. Če bi se morala še enkrat odločati, bi sprejela enako odločitev. Vedno me je zanimal človek, njegova duševna in duhovna anatomija ter njegova notranja svoboda. Platonova resnica, da je v človeku absolutno dobro, me usmerja ves čas mojega poklicnega delovanja, iskanja in izobraževanja. Kako pomagati posamezniku, ki je izgubil zaupanje vase, v smisel in lepoto življenja, so izzivi, s katerimi se srečujem pri svojem delu.
Tudi sama sem dolgo časa iskala pravo pot, iskala sem sebe in svoj izraz. Danes sem v obdobju, ko vem, da znam biti to kar sem, vendar nadaljujem pot raziskovanja življenja z zavedanjem, da se vse spreminja, tudi jaz. Sem v izražanju in nastajanju, na poti večnega kreiranja in iskanja ljubezni, miru, svobode, lepote in harmonije.
Sem mati dveh odraslih otrok, ki sta si ustvarila svoji družini in svoj življenjski slog. Vloga mame je klesala in transformirala mojo egocentrično mladostniško držo preko odnosov dajanja, razdajanja in iskanja pravih odgovorov in izzivov na določene vzgojne situacije. Iskrenost in nedolžnost otroških oči je v meni prebujala najgloblje občutke vesti, ljubezni in želje postati Človek. Za to izkušnjo sem neizmerno hvaležna svojemu sinu in hčeri, bila sta in sta še vedno moja učitelja na poti iskanja sreče, miru, pravičnosti in etičnosti življenja.
Leta 1995 sem se srečala s psihoterapijo. Najprej z geštalt, nato pa še z integrativno psihoterapijo. Vključila v petletno podiplomsko specializacijo iz integrativne psihoterapije (Petzold), ki jo izvaja Evropska Akademija za psihosocialno zdravje iz Amsterdama in Fritz Perlsov Inštitut iz Nemčije (www.fpi-slo.org) . Izobraževanje je potekalo v skladu s kriteriji Evropska zveze za psihoterapijo (www.europsyche.org); delo na sebi, izkustveno učenje v skupini, supervizija in teoretično razumevanje integrativne terapije so mi dali strokovno podlago za moje terapevtsko delo. Sedaj delam kot vodja EAG FPI podružnice v Sloveniji, ki skrbi za izobraževanje novih psihoterapevtov in stalno dodatno izpopolnjevanje terapevtov, ki že delajo v praksi.
Zelo zanimiva in dragocena izkušnja učenja razumevanja človeka in življenja je bil študij makrobiotike na Kushijeven Inštitutu v Bostonu, ZDA in v Amsterdamu. Kreiranje zdravega življenjskega stila vključuje tudi skrb za zdrav način prehranjevanja. S pravilnim izborom hrane in ozaveščenim načinom prehranjevanja lahko dobro podpremo psihofizično kondicijo človeka tako, da v primeru zdravstvenih težav, organizem sam sproži zdravilne procese v telesu ter preko ozaveščanja in intuicije usmerja v zdrav življenjski stil, osebnostno in duhovno rast. Hipokrat je prvi uporabil besedo makrobiotika. Z njo je opisoval svoje izkušnje dela in opazovanja skupine ljudi, ki so sledili naravnemu, preprostemu načinu življenja in tako dosegali visoko, vitalno starost. Vsi poznamo njegova stavek: »Hrana naj bo vaše zdravilo in zdravilo naj bo vaša hrana«.
V fazi iskanja moje poklicne identitete in smisla življenja sem se vključila v petletni študij na Duhovni univerzi v Ljubljani. Smisel človekovega obstoja je dobil neko globljo in širšo dimenzijo, ki je tudi v meni sami povzročilo temeljito preobrazbo. Življenje se mi je začelo odstirati z novo percepcijo lastne odgovornosti in moči do sreče, zdravja in blagostanja. Stara filozofska vprašanja obstoja človeka, dinamike duha in materije so spodbujala mojo otroško vedoželjnost za katero sem mislila, da sem jo, tekom formalnega izobraževanja, izgubila. Starogrška filozofska tradicija, duh evropske kulture in misli so se v mojih možganih lepo prepletali z novimi spoznanji iz vzhodnjaške filozofije in duhovne tradicije. V tem času sem spoznala različne sprostitvene tehnike, avtogeni trening in meditacijo. Slednja je postala moja vsakodnevna disciplina. Po vsej Sloveniji sem izvajala različne delavnice s področja zdravega načina življenja in osebnostne rasti.
- 25-letno delo z otroki in mladostniki v osnovnošolskem in gimnazijskem okolju
- 5 letno vodenje skupin za osebnostno rast
- 10-letno izvajanje delavnic in predavanj s področja makrobiotike
- od leta 2001 vodja Fritz Perlsovega Inštituta v Sloveniji, ki izvaja edukacijo iz integrativne psihoterapije
- članica Upravnega odbora Društva za integrativno psihoterapijo
- od 2009 do 2012 predsednica SKZP (Slovenske krovne zveze za psihoterapijo)
- 5 let izvajanja seminarjev »Zagotavljanje socialne pravičnosti« za profesorje po vsej Sloveniji v okviru Pedagoškega Inštituta
- 12-letno psihoterapevtsko delo s stalno supervizijo